top of page

7 fjellstur

Følg sti fra Pellestova opp til første topp som er Hafjell(465moh). Fra toppen går du tilbake i retning Pellestova før du tar bratt sti ned lia til den store parkeringsplassen ved Ilsetra.

​

Herfra går T-merket sti til Slåseterfjell(1064 moh) og videre til toppen av Nevelfjell(1089 moh) som den høyeste toppen på turen. Gå deretter hovedstien ned Nevelåsen og gjennom hyttefeltet.

​

Kryss bilvegen ved parkeringsplass merket Nevelåsen og følg sti opp bakken til toppen av Ytre Nyseterhøgda(959 moh). Følg merket sti langs åsryggen. Sving etterhvert ned til venstre mot Nysætra.

​

Ved Nysætra kommer du inn på Mellsjøvegen. Ta til høyre og følg vegen ca 100 meter før du svinger til venstre inn på hytteveien Indre Nysæterhøgda. Følg vegen og deretter sti gjennom hyttefeltet ned til Ytre reina. Gå over brua ved utløpet av Reinsvatnet. Ca 100 m opp i bakken tar du til venstre og følger merket sti til Indre Reina.Ved Indre Reina kommer du inn på Pellevegen som følges ca 250 m før stien tar av opp bakken mot Kriksfjell.