top of page

Reinsvatn rundt via Nevelfjell og Reinsfjell

Start gjerne turen fra den store parkeringa mellom Ilseter og Pellestova.

Herfra går T-merket sti til Slåseterfjell 1064 moh og videre til toppen av Nevelfjell 1089 moh som er den høyeste toppen på turen. Ta deg tid til å nyte utsikten og skriv deg inn i turboka som henger på hytteveggen, før du går hovedstien ned Nevelåsen og gjennom hyttefeltet.

Kryss bilvegen ved parkeringsplass merket Nevelåsen og følg sti opp bakken til toppen av Ytre Nysæterhøgda 959 moh. Følg sti merket med plastbånd langs åsryggen. Du vil ha fin utsikt til Lomtjernet på høyre hånd før du svinger til venstre ned mot Nysætra.

​

Ved Nysætra kommer du inn på Mellsjøvegen. Ta til høyre og følg vegen ca. 100 m før du svinger til venstre inn på hyttevegen Indre Nysæterhøgda. Følg vegen og deretter sti gjennom hyttefeltet ned til Ytre Reina. Gå over brua ved utløpet av Reinsvatnet. Ca. 100 m opp i bakken tar du til venstre og følger merka sti til Indre Reina. Ved Indre Reina kommer du inn på Pellevegen som følges ca. 250 m før stien tar av opp bakken mot Reinsfjell.(Alternativt følger du vegen ca 400m til , før du tar av til Høyte opp til Reinsfjell)

​

Fortsett hovedstien opp til Reinsfjell(1066 mot) Fortsett hovedstien og ta til venstre når du kommer inn på T-stien fra Djupslia. Kryss Pellevegen og gå stien ned rundt Malmtjøønet og videre forbi Pellestova og opp til utgangspunktet ved parkeringa.